Projektünk elsőrendű céljai közé tartozik a hátrányos helyzetű gyermekek esélykülönbségeinek kiegyenlítésének biztosítása az iskolában a szüleik aktív bevonásával közös rendezvények keretében, illetve fejleszteni kívánjuk a halmozottan hátrányos tanulóink sikerességét és szükségleteit figyelembe vevő módszerek alkalmazását és ezeknek a feltételeit.
A projekt keretében beszerezni kívánt fejlesztő eszközök segítségével csoportszobát hozunk létre számukra, melyeket a különleges nevelési és fejlesztési módszerek szükségessége indokol.
Projektünk keretében szem előtt kívánjuk tartani, a legfontosabb nevelési módszerek folyamatos alkalmazása mellett, a dicséret, a siker, a bátorítás, a törődés, a jó példa, a játék, a beszélgetés, illetve szükség esetén a figyelmeztetést, hogy:
- a tanulóinkat képessé tegyük céljaik intelligens, önálló kiválasztásra, ezek a célok az egyén személyes kielégítését szolgálják, de a társadalom érdekeit is figyelembe vegyék, azokat támogassák,
- olyan ismereteket szerezzenek, amelyek fontosak az emberi életben felmerülő problémák megoldásához,
- rugalmas és intelligens hozzáállást tanúsítsanak az új helyzetekhez és problémákhoz,
- pedagógusaink tudását és módszereit gyarapítva szakmai továbbképzéssel a problémamegoldás formáinak fejlesztése, amelynél szabadon és alkotó jelleggel alkalmazhatók az egyének egyes tapasztalatai.
A pedagógus továbbképzések hosszú távú célja a hátrányos helyzetű gyermekeket oktató köznevelési intézmények pedagógiai módszereiknek, jó gyakorlatának elsajátítása intézményünkben.